פתרונות אחסון ומידוף לעסקים

פתרונות אחסון ומידוף לעסקים

מאת חני איגלניק

אין כמעט עסק שלא זקוק לפתרונות אחסון: בין אם מדובר בחנות שצריכה להחזיק מלאי מינימלי מכל אחד מהמוצרים שהיא מציעה למכירה, בין אם מדובר במשרד שעם הזמן מצטברים בו קלסרים ושאר ניירת אינסופית (גם בעידן האינטרנט, כשחלק ניכר מהאינטראקציות מתבצע דרך המחשב, עדיין בכל עסק מצטברת ניירת רבה), ובין אם זו למשל מסעדה שצריכה לאחסן חומרי גלם שונים על מנת להפוך אותם למעדנים – כל עסק זקוק לפתרונות אחסון.

 

הבעיה היא ששטח הוא דבר יקר ערך, בעיקר באזור המרכז אך לא רק. ככל שנדרשים שטחי אחסון נרחבים יותר כך העסק זקוק למקום גדול יותר, ומטבע הדברים הדבר בא לידי ביטוי בתשלום דמי שכירות גבוהים יותר, דמי ניהול גבוהים יותר, ארנונה גבוהה יותר ובאופן כללי ההוצאות רבות ומכבידות.

 

על מנת לאחסן את כל מה שהעסק זקוק לו, ובכל זאת לא להידרש להוצאות גבוהות מדי, חשוב למצוא פתרונות אחסון יעילים במיוחד ובעיקר מידוף מתוכנן היטב ואיכותי.

אחסון מחוץ לעסק

דרך אחת להוזיל את עלות האחסון היא להוציא חלק מהדברים מתוך העסק – קלסרים ומסמכים למשל ניתן לשמור בארכיון, כשהתחרות בשוק שירותי הארכיב מבטיחה מציאת אופציות זולות למדי המאפשרות להוציא את הררי הניירת המיותרת (או ליתר דיוק, זו שאין בה נחיצות לתפקוד השוטף) מהעסק וצמצום שטח האחסון בו.

 

באופן דומה, ישנם מחסנים רבים – בעיקר בשטחי מושבים שחבריהם לא מצליחים להתפרנס מחקלאות בלבד ועל כן משתמשים בחלק מהנחלות שלהם לטובת עסקים אחרים – שבהם ניתן לשמור פריטים שאין בהם שימוש יומיומי אולם בכל זאת בעלי העסק מבקשים לשמור עליהם, וזאת בעלות סבירה.

תכנון מוקדם = אחסון יעיל

באופן טבעי, ישנו גם ציוד ומסמכים שיש לאחסן בתוך מקום העסק. על מנת לעשות זאת באופן יעיל ובעלות נמוכה ככל האפשר חשוב להשקיע זמן ותשומת לב בתכנון מוקדם של פתרונות האחסון (שמסייע גם לניהול מלאי יעיל).

 

אוופציה מומלצת אחת היא מערכת אחסון מודולארית – מדפים, תאים, ארונות, מגירות ופתרונות נוספים בהתאם לצורך, כשהכל נייד וקל להזזה ממקום למקום ומבטיח גמישות מלאה באופן האחסון. חשוב להדגיש שמערכות אחסון אלה אמנם מודולאריות, אולם במקביל הן גם יציבות לחלוטין, עמידות ובטיחותיות.

 

אופציה נוספת היא תא אחסון, שאותו ניתן לרכוש בגדלים שונים וכן עם מנעול – כך שהוא מהווה פתרון אחסון טוב לציוד רגיש וכזה שחשוב לשמור עליו.

סוגי מדפים

על מנת למצות מכל שטח אחסון הקיים בתוך שטח העסק את המקסימום, הדרך הטובה ביותר היא למדף אותו בצורה מושכלת ויעילה.

 

ישנם 3 סוגי מדפים עיקריים:

 

    1. מדפים ממתכת – מדפים שעומדים בעומס גדול במיוחד ועל כן מתאימים כשנדרש פתרון אחסון לציוד כבד. בדרך כלל מדפי מתכת הם מגולוונים, כלומר עברו צביעה בתנור. זוהי אופציה איכותית מאוד אבל גם יקרה ועל כן מומלץ להשתמש בה רק כשבאמת יש צורך בכושר נשיאה רב.

 

    1. מדפי ברזל – מדפים המתאימים למוצרים לא כבדים מדי, ונהנים מעמידות גבוהה ומחיר נמוך ביחס למדפי המתכת.

 

    1. קומפקטוס – קומפקטוס היא צורת מידוף ייחודית שבה המדפים נעים על מסילה כשבכל פעם חלק מהמדפים עוברים למצב מכווץ (בדומה לאקורדיון). היתרון הגדול של שיטה זו הוא החיסכון במקום והחיסרון המשמעותי הוא העלות הגבוהה (אם כי בטווח הארוך זו בהחלט עשויה להיות האופציה המשתלמת ביותר).

 

מקור המאמר: articles.co.il

 

Call Now Buttonחייגו אלינו לקבלת פרטים נוספים דילוג לתוכן